FabulousMovies | Disney’s Into The Woods | Review

Vorige week vrijdag werden we warm verwelkomt door het PR team van Disney Nederland op het hoofdkantoor in Hoofddorp. Ik was al eens eerder hier geweest om de film Maleficent (in samenwerking met MAC Cosmetics) te kijken maar vandaag was het een pers premiere voor de film “Into The Woods” die op 29 januari 2015 in ons landje te zien gaat zijn in de bioscopen. Vandaag mijn bevindingen van deze vrolijke film die zeker ook echt op mijn lachspieren werkte! (Voorlopig even geen FabulousMenFriday, door de drukte rond de kerstdagen is er voor mij iets minder tijd om artikelen te schrijven, in het nieuwe jaar ga ik weer verder voor de heren!)

untitled

Over de film:

Into the Woods (het bos in) geeft een moderne draai aan de geliefde sprookjes van de Gebroeders Grimm. De verhaallijnen van een aantal sprookjes zijn met elkaar verweven. De wensen en zoektochten van de personages worden gevolgd om te kijken waar ze toe leiden. Deze humoristische en hartverwarmende musical volgt de klassieke verhalen van Assepoester (Anna Kendrick), Roodkapje (Lilla Crawford), Jaap en de bonenstaak (Daniel Huttlestone) en Rapunzel (MacKenzie Mauzy). De sprookjes zijn met elkaar verbonden door een nieuw verhaal over een bakker en z’n vrouw (James Corden & Emily Blunt). Het bakkersechtpaar wil graag kinderen en heeft contact met de heks (Meryl Streep), die een vloek over hen heeft uitgesproken.

INTO THE WOODS

INTO THE WOODS

De hoofdrollen worden gespeeld door Meryl Streep, Emily Blunt, James Corden, Anna Kendrick en Chris Pine. ‘Into the Woods’ is een humoristische en hartverwarmende musical die de klassieke sprookjes volgt van Assepoester, Roodkapje, Jaap en de bonenstaak en Rapunzel. De sprookjes zijn met elkaar verweven door een nieuw verhaal over een bakker en zijn vrouw. Het bakkersechtpaar wil een gezin stichten en heeft contact met de heks die een vloek over hen heeft uitgesproken.

INTO THE WOODS

INTO THE WOODS

Into the Woods is op 5 november 1987 in première gegaan op Broadway. De musical is 764 keer opgevoerd in het Martin Beck Theatre. De productie kreeg Tony® Awards voor beste muziek, script en beste actrice in een musical. Verder kreeg de musical nog vijf Drama Desk awards, onder andere voor beste musical. Into the Woods is wereldwijd in productie gegaan. In 1988 ging de productie op tournee door de VS en in 1990 is de musical opgevoerd in het West End. Op Broadway en in Londen zijn revivals geproduceerd. Er is ook nog een televisieproductie van gemaakt, een DVD-opname en een concert voor het tienjarig jubileum.

INTO THE WOODS

INTO THE WOODS

Je moet natuurlijk wel van een musical achtige film houden, er wordt nou eenmaal veel in gezongen. Ik vond het erg leuk gezien ik van musicals houd en dol ben op Disney. Al vanaf jongs af aan een enorme liefhebber van sprookjes. Het is een film waar meerdere sprookjes feitelijk bij elkaar zijn gevoegd maar dan met karakters die er toch wat andere gedachtes op nahouden. Assepoester die stiekem best houd van poetsen en een Prins Charming die werkelijk naar iedere vrouw charmant is wat zeker grappige momenten opleverde. Het einde is dan zeker niet zo als je zal verwachten want ja… wat gebeurd er nou eigenlijk na dat happily ever after… is het wel zo “we leefden nog lang en gelukkig”? Het is weer een echte Disney meesterwerk als je het mij vraagt!

INTO THE WOODS INTO THE WOODS INTO THE WOODS

Een korte rol van Johnny Depp als de grote boze wolf welke echt weer op zijn lijf geschreven is. En uiteraard weer een fantastische rol van Meryl Streep als de heks, ik blijf haar echt één van de beste actrices vinden. Mocht je een Disney fan zijn en wil je weten hoe het leven verder gaat in een sprookje dan is dit zeker een echte aanrader! Je loopt in ieder geval in een vrolijke stemming weer de zaal uit na het einde! Zelfs voor de heren (mijn mede-schrijver René mocht ook mee, hij zal zijn eigen mening nog gaan geven) vond dit ook een erg leuke film. We hebben er beide erg van genoten! Ik wil de dames van Disney enorm bedanken dat we aanwezig mochten zijn en voor hun goede zorgen!

Geniet in ieder geval alvast van deze trailer!