Filmreview: Danny Collins

Bij het zien van de naam Al Pacino verwacht je een ander soort film, naar mijn beleving dan maar na het zien van de trailer schreef ik me meteen in om naar de persvoorstelling te gaan van deze Danny Collins. Al die zich van een andere en zeker romantische kant laat zien. Een rockster die op zijn 64e verjaardag door 1 bijzonder cadeau een openbaring te krijgen en ineens zijn leven omgooit. Een film met zeker een goede dosis humor en vleugje romantiek maar ik waarschuw je alvast, tissues zijn nodig bij deze film 😉

danny_collins_43008754_st_2_s-low

Over de film

In het regiedebuut van Dan Fogelman (Crazy, Stupid, Love, Last Vegas) volgen we Danny Collins (Al Pacino), die op zijn 64e verjaardag een brief ontvangt van zijn manager (Christopher Plummer), geschreven door zijn held John Lennon. De brief die hij 45 jaar geleden had moeten krijgen, spoort hem aan om zijn leven te beteren. Hij laat zijn luxe leventje achter en begint de muziek te maken die hij altijd al had willen maken. Hij verhuist naar een klein hotel in New Jersey, waar hij bevriend raakt met de eigenares (Annette Bening). Daar gaat hij op zoek naar zijn 40-jarige zoon Tom (Bobby Cannavale) met wie hij nog nooit gesproken heeft. Wanneer hij kennis maakt met Tom en zijn vrouw (Jennifer Garner), ervaart hij het leven zonder de schijn van rock ’n roll. Hij ontdekt, in Lennon’s woorden, “Love.. is all that matters”.

danny_collins_43008754_st_1_s-low

20130719_Imagined_0015.CR2

Mijn beleving van de film

Als je de trailer bekijkt zie je in grote lijnen al waar de film over gaat, het wijkt dan ook naar mijn gevoel niet af van de gehele film. Danny (Al Pacino), een 64 jarige rockster, met de gehele rock en roll leefstijl,  die al jaren op zijn oude liedjes teert omdat fans dit ook van hem verlangen. Na een cadeau, een persoonlijke brief van John Lennon, die hij ontvangt van zijn manager, gooit Danny zijn leven om. Hij laat zijn mooie jonge, niet erg trouwe blondine achter en vertrekt naar New Jersey om daar zijn zoon te ontmoeten en om het schrijven weer op te pakken. Uiteraard komen er strubbelingen op zijn pad, zijn zoon wil niet met hem te maken hebben in eerste instantie en krijgt hij een terugval. Danny geeft niet op om zijn zoon te overtuigen van zijn omslag in zijn leven maar ontdekt hij dat zijn zoon iets te verbergen heeft waar hij, tot irritatie van zijn zoon, ‘m met elke stap helpt en ondersteund. Al vond ik persoonlijk echt geknipt voor deze rol een charmeur met zijn hart op de juiste plek. Een prachtig en amuserend verhaal met toch zeker een happy end.

danny_collins_43008754_st_5_s-low

Vanaf morgen (25 juni 2015) is de film te zien in de Nederlandse bioscopen. In België draait de film al even, daar was hij al vanaf 3 juni te zien. De film duurt 107 minuten.

Had jij al van deze film gehoord en trekt deze film je aan?