Filmreview | Marvels Avengers: Age Of Ultron

Gisteren ging in Nederland de kaskraker Avengers Age Of Ultron in première. Nu ben ik groot fan van Marvel (niet zo raar met zulke mannen in de hoofdrol ;-)) maar medeschrijver Julian is een werkelijk die-hard Marvel fan, houd alle nieuwtjes in de gaten en let op elk detail. We gingen afgelopen maandag samen naar de perspremière en vandaag ons verslag over deze superheldenfilm, die wat ons betreft, voor zowel de heren als de dames erg vermakelijk is om naar te kijken. Kijk en lees je mee?

avengers_age_of_ultron_40043075_ps_2_s-low

Beschrijving film:

In Marvels Avengers: Age of Ultron keert Robert Downey Jr. terug als Iron Man naast Chris Hemsworth als Thor, Mark Ruffalo als The Hulk en Chris Evans als Captain America. Samen met Scarlett Johansson als Black Widow en Jeremy Renner als Hawkeye en met de extra hulp van Don Cheadle als James Rhodes/War Machine, Cobie Smulders als Agent Maria Hill en Stellan Skarsgård als Erik Selvig en Samuel L. Jackson als Nick Fury komt het team opnieuw samen om James Spader als Ultron te verslaan. Ultron is een angstaanjagende schurk die zijn zinnen heeft gezet op het uitroeien van de mensheid. Tijdens hun missie gaan ze de confrontatie aan met twee mysterieuze, sterke nieuwkomers: Pietro Maximoff, gespeeld door Aaron Taylor-Johnson en Wanda Maximoff, gespeeld door Elizabeth Olsen. Ook komen ze Paul Bettany als Vision tegen, een oude vriend in een nieuwe vorm. Avengers: Age of Ultron van Marvel is geschreven en geregisseerd door Joss Whedon en geproduceerd door Kevin Feige. De film is gebaseerd op de nog altijd populaire Marvel stripboeken The Avengers, die in 1963 voor het eerst zijn uitgegeven.

avengers_age_of_ultron_40043075_st_10_s-lowavengers_age_of_ultron_40043075_st_2_s-low

De mening van Heidi:

Het leek ons erg leuk om de mening van zowel de vrouw als man over deze film te laten gaan. Want als je het mij vraagt is dit een film die uitermate geschikt is voor beide. Ok misschien wel the little nerd in me dat ik van dit soort films houd maar gelukkig steeds meer vrouwen met mij. En zoals mijn broer al zei: Dit is voor jullie vrouwen de mannelijke versie van de Victoria’s Secret show, ach geef ‘m ’s ongelijk ;-). Mooie mannen en ook mooie vrouwen, humor, actie een heel klein beetje romantiek want ja er bloeit iets op tussen 2 helden en nee niet Iron Man en Thor (haha) en eigenlijk ook wel weer iets familiairs. Mannen die rennen na de film meteen naar de sportschool en wij vrouwen denken, doe mij maar een maatje Scarlet. Al heb ik me door Julian laten vertellen dat ze behoorlijk zwanger was in deze film (was te zien aan der decolleté en die is normaal al aan de maat) en dat ze veel gebruikt heeft moeten maken van een bodydouble in deze film.

Ik vond, net als Julian, dat Marvel zich echt heeft overtroffen qua special effects. De film duurt ±2,5 uur, (141 min.) zeker boeiend van begin tot eind al moet ik wel eerlijk toegeven, iets te lang voor het mooie. Er is niet een specifiek persoon die de leiding heeft in de film, allen komen goed aan bod en ik vind ‘m toch weer verassend! De grote schurk heeft toch ook wel weer iets menselijks grappig genoeg en er zijn weer een aantal nieuwe karakters aan de film toegevoegd.

avengers_age_of_ultron_40043075_st_4_s-low avengers_age_of_ultron_40043075_st_3_s-low

De mening van Julian:

Ik, een gigantische Marvel fan, vond de film ontzettend goed. De film zat vol met verassingen. De trailers die we gezien hebben zeggen niet zo heel veel over de film, natuurlijk konden we het plot wel raden. De special effects van de film zijn onwijs gaaf, hier was ik enorm onder de indruk van. Ook waren de rollen onder de acteurs goed verdeeld, ik kon van iedereen evenveel genieten. Het verhaal zat goed in elkaar, naar mijn gevoel duurde de film iets te lang (ook voor de vrouwen misschien een minpuntje dat er geen blote bovenlichamen te zien zijn). Niet dat ik daarvan niet heb genoten, maar toch iets te langdradig. En natuurlijk de clues en de hints naar de volgende films. Al met al een fantastische film en zeker het kijken waard! Ik ben benieuwd wat Marvel ons nog te bieden heeft.

Het verhaal is sterker ontwikkeld dan de eerste Avengers. In de eerste film The Avengers, is tevens zo dat iedereen achter de Avengers stond. Nu zijn de mensen ze een beetje zat vanwege alle vernielingen in de stad en het aantal doden. Ook bevat de film meer humor die telkens goed getimed zijn. Ik zou eerder zeggen dat dit een volwassen film is omdat dit veel dieper in het verhaal gaat en daardoor soms iets moeilijker te begrijpen. Verder een prima film

De outfits van elke Avenger zijn aangepast. Het past beter bij de film als je naar het verhaal kijkt. Wat duisterder en dat maakt de film net weer wat professioneler. Ik vind de outfits enorm verbeterd.

Mocht je meer van Julian willen zien, dan kun je ‘m volgen op twitter. Julian post regelmatig over films en games.
avengers_age_of_ultron_40043075_st_18_s-low avengers_age_of_ultron_40043075_st_12_s-low

Genre:                                    Action-Adventure

Release datum:                      22 april 2015

Cast:                                        Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Cobie Smulders, Stellan Skarsgård with James Spader and Samuel L. Jackson as Nick Fury

Writer/Director:                       Joss Whedon

Producer:                               Kevin Feige

Executive Producers:              Louis D’Esposito, Alan Fine, Victoria Alonso, Jeremy Latcham, Patricia Whitcher, Stan Lee, Jon Favreau