WIN! | Vrijkaarten en goodies voor Disney’s Inside Out | Filmreview

Vorige week ging de prachtige animatiefilm Inside Out in Nederland in premiere. Weer een mooi staaltje werk van Disney en Pixar. Ik was aanwezig bij de persvoorstelling op het hoofdkantoor van Disney en vertel je vandaag over deze film, wat ik er van vond en heb ik een hele gave winactie voor je! Echt een leuk uitje tijdens de zomervakantie om te doen met je, (klein)kinderen of gewoon lekker saampjes met je partner. Een film geweldig voor de kids maar een mooie verborgen boodschap voor de volwassenen zoals we gewend zijn van dit soort Disneyfilms. Kijk je mee?

Disney•Pixar's "Inside Out" takes us to the most extraordinary location yet - inside the mind of Riley. Like all of us, Riley is guided by her emotions - Anger (voiced by Lewis Black), Disgust (voiced by Mindy Kaling), Joy (voiced by Amy Poehler), Fear (voiced by Bill Hader) and Sadness (voiced by Phyllis Smith). The emotions live in Headquarters, the control center inside Riley's mind, where they help advise her through everyday life. Directed by Pete Docter and produced by Jonas Rivera, "Inside Out" is in theaters June 19, 2015.

Over Inside Out ofwel Binnenstebuiten

Van een avontuurlijke ballonvlucht in de wolken tot een monsterlijke metropool, de Academy Award®-winnende regisseur Pete Docter (“Monsters, Inc.”, “Up”) heeft een groot publiek naar unieke en tot de verbeelding sprekende oorden gebracht. In de originele Disney•Pixar film “Binnenstebuiten” neemt hij ons mee naar de meest bijzondere plek van allemaal: het hoofd.

Opgroeien gaat niet zonder vallen en opstaan, en dat geldt ook voor Riley. Wanneer haar vader een nieuwe baan krijgt in San Francisco, moet ze haar leventje in het Midden-Westen van Amerika achter zich laten. Riley laat zich, net als iedereen, leiden door haar emoties: Plezier, Angst, Woede, Afkeer en Verdriet. De emoties wonen in het Hoofdkwartier, de commandoruimte in Riley’s hoofd, waar ze haar van advies voorzien bij de dagelijkse dingen. Riley en haar emoties hebben moeite om zich aan te passen aan het nieuwe leven in San Francisco, wat leidt tot opschudding in het Hoofdkwartier. Hoewel Plezier, Riley’s belangrijkste emotie, haar best doet om alles positief te houden, ruziën de emoties over hoe ze het beste kunnen omgaan met een nieuwe stad, een nieuw huis en een nieuwe school.

Fear (voice of Bill Hader), Sadness (voice of Phyllis Smith), Joy (voice of Amy Poehler), Disgust (voice of Mindy Kaling) and Anger (voice of Lewis Black) guide 11-year-old Riley from Headquarters, the control center inside her mind. Directed by Pete Docter (“Monsters, Inc.,” “Up”), Disney•Pixar's "Inside Out" opens in theaters nationwide June 19, 2015. ©2014 Disney•Pixar. All Rights Reserved.

Wat vond ik er van

Heb je je ooit weleens afgevraagd of de stemmetjes in je hoofd misschien wel echte wezentjes zijn? Wezentjes die alles regelen, je emoties, je herinnering, etc. Vroeger (heul heul lang geleden) werd je, als je wilde telefoneren, letterlijk met de andere lijn verbonden. Wat als dat in je hoofd ook zo gaat. Bij deze film net iets anders afgebeeld feitelijk maar voor elke emotie is een persoontje. Wat als deze wezentjes dus op een hoofdkwartier zitten en alles aansturen en zorgen dat alles in goede banen geleid worden en van de herinneringen die je opbouwt, met een bepaalde emotie eraan, op de juiste manier wordt opgeborgen. Maar wat nou als daar iets mis in gaat? De draadjes worden dus om het zo maar te zeggen niet meer met elkaar verbonden en enkel een paar emoties krijgen de leiding.

Het hoofdpersoontje Riley in de film overkomt dit. En op een grappige en hele mooie manier wordt dit geïllusteerd in de film. Hoe dromen er uitzien, wat gebeurd er met oude herinneringen. Hoe ziet dit er letterlijk uit aan de binnenkant. Grappig dat zo’n vrolijke en ook lichtelijk trieste film je toch aan het denken kan zetten. We hebben het ten slotte over een tekenfilm maar niet zomaar een tekenfilm, eentje toch weer met een boodschap. Vermakelijk voor jong en oud. En, voor alle ouders, ook weleens leuk om te zien wat er in het koppie van je kinderen gebeurd. De karaktertjes zijn ontzettend leuk neergezet. Het verschil ook bij mannen en vrouwen is naar mening dan ook weer lachwekkend. Kortom een vermakelijke film die je niet zult vervelen en waarmee je met een goed gevoel de bioscoop uit laat gaan.

Joy (voice of Amy Poehler), the main and most important of 11-year-old Riley’s five Emotions, explores Long Term Memory in Disney•Pixar's "Inside Out." Directed by Pete Docter (“Monsters, Inc.,” “Up”), "Inside Out" opens in theaters nationwide June 19, 2015. ©2014 Disney•Pixar. All Rights Reserved.

Joy (voice of Amy Poehler) and Sadness (voice of Phyllis Smith) catch a ride on the Train of Thought in Disney•Pixar's "Inside Out." Directed by Pete Docter (“Monsters, Inc.,” “Up”), "Inside Out" opens in theaters nationwide June 19, 2015. ©2014 Disney•Pixar. All Rights Reserved.

Wil je meer weten van de film en wie de voice-overs zijn in de Nederlands of Engels gesproken versie? Check onderstaande links:

Facebook fanpagina : http://www.facebook.com/WaltDisneyNederland

Mocht je ‘m nog niet voorbij hebben zien komen, hierbij alvast de vermakelijke trailer: