Gezonde snack: Granola-banaan bars

We houden lekkere tussendoortjes toch? Vooral als ze ook nog ‘s gezond en boordevol goede stoffen zitten. Het is een tussendoortje die verzadigd en ook nog eens een goede dosis proteïne bevat. Daarnaast zijn deze bars glutenvrij en zijn makkelijk aan te passen naar lactosevrij en vegan, handig toch! Niet hard maar “chewy” en stevig. Een paar dagen te bewaren en ook nog eens in te vriezen! Heb je nog een zak granola met wat rijpe bananen liggen? Hop, de keuken in en aan de slag met dit lekkere recept! Gezonde snack: Granola-banaan bars

Het grappig is, ik kwam dit recept tegen op TikTok (ik had het er laatst al even over in de Randomly Fabulous post) en aangezien ik dol op bananenbrood ben wilde ik dit uittesten. Uiteraard wel aangepast naar mijn wensen en ik had laatst een paar pakken granola van het mooie (glutenvrije, duurzame en biologische) merk Gr’eat Granola gekregen om te testen dus die kon ik mooi verwerken. Zeker wel een aanrader want de granola’s zijn erg lekker! Je kunt de bars ook maken met gewoon havermout maken en de chocolade chips vervangen door bijvoorbeeld pure chocolade schaafsel. Hieronder vind je mijn recept.

Wat heb je nodig

  • 350 gram rijpe banaan, (ong. 4 stuks) zonder schil
  • 300 gram Granola, ik gebruikte de Gr’eat Granola “Energy” (precies 1 verpakking)
  • 120 gram pindakaas naar keuze, ik gebruikte een versie met verse hazelnoot
  • 45 gram honing (je kunt ook bv agave siroop gebruiken)
  • 1 theelepel (natuur)zout
  • 60 gram chocoladechips naar keuze, ik gebruikte de Ruby chocolade van Callebout
  • 1 ovenschaal of bakvorm, ik gebruikte een vierkante vorm van 20×20 cm
  • 1 vel bakpapier

Aan de slag met de Granola bars

  1. Verwarm de oven voor op 180 ºC.
  2. Prak de banaan met een vork en voeg vervolgens de Granola, pindakaas, honing en zout toe en mix alles goed door elkaar.
  3. Bekleed je bakvorm met bakpapier. Met een vierkante vorm knip een vel altijd doormidden en leg ze kruislings op elkaar.
  4. Giet je Granola mengsel in de vorm, verdeel en druk plat met een spatel of met je vork.
  5. Strooi de chocoladechips over het mengsel.
  6. Bak af in 15-20 minuten. Laat vervolgens je vorm (op een rooster) afkoelen voor zo’n 15 minuten. Lift dan je baksel met bakpapier en al uit je vorm en laat volledig afkoelen.
  7. In stukken/repen snijden en genieten!

Met dit weer is het wellicht het beste ze in de koeling te bewaren of ze luchtdicht in te vriezen. Ik heb er een paar in een doos bewaard en dat gaat voor een paar dagen ook goed.

Maak jij weleens zelf gezonde snacks? Liefs Heidi

Kokos-chocolade proteïne Bliss Balls, Bliss Balls, Proteïne balletjes, Recept Bliss Ball, Recept proteïne bal, Bliss ball met kokos, Gezonde snack, Gezond tussendoortje, Zelf Bliss Balls maken, Zelf proteïne ballen maken,

Ook een lekker tussendoortje en supersimpel om te maken (no-bake) zijn deze gezonde proteïne rijke bliss balls met kokos en chocolade.

Wil je volledig op de hoogte blijven van mijn artikelen en leuke nieuwtjes? Volg me op Instagram en of op Facebook.

(Visited 114 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Solve : *
11 + 17 =


CommentLuv badge